Home » Blogging » Gainers-när du ska ta det?

Gainers-när du ska ta det?

Människor som vill öka sin muskelmassa bör ta vinnare strax efter träning som en del av en regenerativ måltid. Eftersom Gainer innehåller en relativt liten mängd protein, en extra del av aminosyror bör tillsättas under de kommande 2-3 timmar-företrädesvis i form av färska, naturliga ingredienser såsom kycklingbröst eller keso (eller vassleprotein). I exceptionella situationer när vi inte har tid att förbereda en fullfjädrad måltid, kan Gainer också ätas under dagen som ett substitut för vanlig mat, till exempel i stället för middag. Förutom de nämnda fallen, användning av vinnare i normal ämnesomsättning är inte nödvändigt, och rekommenderas inte på grund av risken för att överskrida de dagliga kalorikraven.

Ectomorphs kan ta vinnare i större mängder och oftare. Det rekommenderas att äta den första dosen på morgonen, nästa 1-2 timmar före träningen, den sista efter träningen. Dessutom kan du öka kaloriinnehållet i konventionella måltider med hjälp av en Gainer-till exempel kan du dricka näringsämnet som en efterrätt eller dricka det medan du äter.
Gainers-vad du ska titta efter när du köper dem?

När man beslutar att köpa en Gainer, måste du uppmärksamma den typ och kvalitet av de ingredienser som används. Det finns många billiga men låg kostnad kosttillskott av denna typ tillgängliga som har praktiskt taget ingen effekt.